[O1] napęd 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Udesky
    RS
    • 2007
    • 1692
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    #26
    Zamieszczone przez phoneman
    Udesky napisał/a:

    Przecież A3 ma to samo co Octavia?


    Octavia jest lepsza :P
    To zależy jakie kryteria bierzemy pod uwagę. Bo bagażnik O1 ma na pewno lepszy, a cała reszta to rzecz gustu.
    Zamieszczone przez Tony065
    ta Calibra 4x4 600KM... stara fura, ale śmiga a wątpie czy jest w PL jakaś OI z mocą 500KM
    Gdyby do O1 montowali coś mocniejszego niż 1.8T 180KM to na pewno by się znalazła. Wystarczyło by 2.8 VR6, które na 400 - 600KM można spokojnie "podturbić".
    Zamieszczone przez Tony065
    DGW ma coś ponad 300KM i to po zajeb....ych moda silnika
    A znajdź równie mocną Calibre w dieslu. :szeroki_usmiech

    Jeśli komuś nie odpowiada haldex, to trzeba kupić A4 lub Paska na torsenie.
    W Polsce nie ma kryzysu.
    Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

    Komentarz

    • kmicio
      Ambiente
      • 2008
      • 233

      #27
      Dziwne dywagacje nad wyższąścią jednych świąt nad innymi...
      Jeden potrzebuje ośki, drugi haldexa. Do miasta haldex rzadko potrzebny. Ale jeśli ktoś ma tak jak ja dojazd do domu za miastem... toteż żałuję że sie na to dsg zdecydowalem . Haldexem też da sie porajdować tak na marginesie. Miałem torsena i byl to naped do "rajdowania"
      *1B1B*1.8T*4x4
      *1B1B*1.9T*DSG

      Komentarz

      • leff
        Elegance
        • 2004
        • 862

        #28
        co kto lubi, 1.8 TSI z czipsem i juz sie gubi trakcja a wtedy 4x4 sie przyda

        czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

        Komentarz

        • Udesky
          RS
          • 2007
          • 1692
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #29
          Nie no haldex na Polskie warunki zimowe, do normalnej jazdy - nawet po mieście, które nierzadko są nieodśnieżone - to bardzo dobre rozwiązanie.
          Ja następny samochód też chce z 4x4.
          W Polsce nie ma kryzysu.
          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

          Komentarz

          • ces
            Ambiente
            • 2010
            • 112

            #30
            Zamieszczone przez nikos
            jeżdżę 4x4 OI jakieś 4 miechy, wcześniej tylko ośka i powiem tak, nigdy więcej ośki
            Jeździsz na przednią oś tylko o tym nie wiesz 4x4 załącza sie jak tracisz trakcje na przód chyba ze masz sterownik do napędu.
            Zamieszczone przez Udesky
            Gdyby do O1 montowali coś mocniejszego niż 1.8T 180KM to na pewno by się znalazła. Wystarczyło by 2.8 VR6, które na 400 - 600KM można spokojnie "podturbić".
            Jaki problem zrobić swapa na vr'a wszystko pasuje jak ulał do budy z O1 8) btw. z ta Calibrą chodziło mi to to że ma dokładnie taki sam napęd jak mają O1 4x4
            Zamieszczone przez Udesky
            Nie no haldex na Polskie warunki zimowe, do normalnej jazdy - nawet po mieście, które nierzadko są nieodśnieżone - to bardzo dobre rozwiązanie.
            Ja następny samochód też chce z 4x4.
            Jeśli mówisz full time 4x4 zgadzam sie. Ale jak na prawdę chcesz mieć i wykorzystywać 4x4 300 BHP to jest niestety minimum mocowe. Można mieć mniej ale to już nie daje takiego wrażenia. Jeździłem rożnymi wynalazkami wiec mniej więcej pojecie takowe mam.

            Komentarz

            • nikos
              Classic
              • 2011
              • 16

              #31
              Zamieszczone przez ces
              Zamieszczone przez nikos
              jeżdżę 4x4 OI jakieś 4 miechy, wcześniej tylko ośka i powiem tak, nigdy więcej ośki
              Jeździsz na przednią oś tylko o tym nie wiesz 4x4 załącza sie jak tracisz trakcje na przód chyba ze masz sterownik do napędu.
              to tak jakby mówić, że jeżdżę dieslem do 2,5k obrotów a później załącza się turbina, że jeździmy bez turbo

              wiadomo, że jeśli jest sucho to idzie ośka, bo niestety przy 115km trudno pozbierać octavke z mega poślizgiem na suchutkim asfalcie.

              ja mowie o jeździe w warunkach w jakich ten napęd 4x4 się wykorzystuje, czyli jak jest mokro albo spadnie śnieg, lub szuter niestety drogowcy u nas zawsze są spóźnieni, a że mieszkam blisko gór to śniegu jest zawsze więcej niż na północy...

              no i jednak widzę sporą różnice w napędzie... pomiędzy samochodem FWD a nawet jak to niektórzy piszą pseudo 4x4. Ostatnio jak było całkiem sporo śniegu testowaliśmy z kumplem właśnie dwie Octavki jedna 2.0 (115km) 4x4 i 1.9Tdi (110km), różnica była spora np przy ruszaniu.

              Jak każde rozwiązanie ma plusy i minusy wg osobistych opinii, wg mnie na razie widze same plusy.

              A co do przerobienia na stale 4x4 to chętnie bym dorwał taki sterownik, gdzie manualnie można sobie to regulować - to jak będzie wie ktoś coś o takim rozwiązaniu? :?: :?: :?:

              P.S. no i nie mam kontroli trakcji

              Komentarz

              • Skfarek
                RS
                • 2010
                • 4795
                • Octavia I (1U2)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #32
                Zamieszczone przez Tony065
                ostatnio był test na torze w Kielcach. Nr 1 amator, ale doświadczony, bo gdzieś tam jeździł amatorsko na radach, ale w rajdowej furze, Nr 2 zawodowiec/rajdowiec w cywilnej odmianie auta. wynik był oczywisty, wygrała technika jazdy nad techniką aut.
                no nie bardzo:

                Z tego jak byk wynika, że Kajto w słabszym aucie (Impreza XV) przegrał z amatorem w cywilnej Imprezie STI :wink:
                Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                Komentarz

                • marekzu
                  L&K
                  • 2007
                  • 1412
                  • Superb II combi (3V5)

                  #33
                  Zamieszczone przez Skfarek
                  no nie bardzo:
                  http://motoryzacja.interi...lsz,1586509,415
                  Z tego jak byk wynika, że Kajto w słabszym aucie (Impreza XV) przegrał z amatorem w cywilnej Imprezie STI
                  Chyba problem z czytaniem ze zrozumieniem bo XV mial o 7s lepszy czas

                  Komentarz

                  • Tony065
                    RS
                    • 2009
                    • 2487
                    • Octavia I (1U2)
                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                    #34
                    START! Kilka prób i wszystko jest
                    jasne. Czas przejazdu imprezy XV:
                    1:05,2 min, Czas przejazdu imprezy
                    STI: 1:12,8 min
                    oj, Kajto chyba wygrał...
                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                    @ by Tune-up Gdańsk
                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                    Antek

                    Komentarz

                    • ces
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 112

                      #35
                      Zamieszczone przez nikos
                      A co do przerobienia na stale 4x4 to chętnie bym dorwał taki sterownik, gdzie manualnie można sobie to regulować - to jak będzie wie ktoś coś o takim rozwiązaniu? :?: :?: :?:

                      P.S. no i nie mam kontroli trakcji
                      Parę postów wyżej pisałem ze znajomy ma taki sterownik do odpinania zapisania napędu, właśnie z haldexa.
                      Jeśli jesteś chętny mogę porozmawiać z nim o takim sterowniku co potrzeba itd. Dokładnie sterownik sam trzeba liczyć około 1tys zl. Sterownik programujesz wedle życzenia.

                      Komentarz

                      • Tony065
                        RS
                        • 2009
                        • 2487
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        #36
                        sterownik, sterownik... ale Haldex nie jest przeznaczony do zbyt długiej pracy. Torsen to co innego. ces, możesz podać jakieś charakterystyki, czas pracy itp :?: co by dało załączenie takiego urządzenia, to można się zorientować, ale jak mam wydać 1k zł i potem co raz dokładać i dłubać, bo "się sypie", to skórka nie warta wyprawki.
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        • ces
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 112

                          #37
                          Zamieszczone przez Tony065
                          sterownik, sterownik... ale Haldex nie jest przeznaczony do zbyt długiej pracy. Torsen to co innego. ces, możesz podać jakieś charakterystyki, czas pracy itp :?: co by dało załączenie takiego urządzenia, to można się zorientować, ale jak mam wydać 1k zł i potem co raz dokładać i dłubać, bo "się sypie", to skórka nie warta wyprawki.
                          No niestety taka jest rzeczywistość nie masz gwarancji nigdy że będzie to chodzić 200tys km bez usterki. Koszty niestety są duże nie każdego stać to tak samo jakbym kupił jakiegoś amerykańca z big blockiem i stękał ze dużo pali i są duże koszta esploatacji sranie na ekranie.
                          Wszystko zależy jak jeździsz możesz mieć 300KM z 1.8 a jeździć tylko po mieście z obrotami 2-3 tys i ogóle nie obciążysz silnika.
                          Ale patrząc realnie na co komu 4x4 ze sterownikiem itd jeśli jego celem jest zapuścić wąsa dać fotelik z tyłu i wozić się po mieście??

                          Torsen co w nim lepszego tak samo jest półśrodkiem nie zawsze działa jak należy to cytuje opinie ludzi którzy go używali.

                          Komentarz

                          • Skfarek
                            RS
                            • 2010
                            • 4795
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez marekzu
                            hyba problem z czytaniem ze zrozumieniem bo XV mial o 7s lepszy czas
                            Mój błąd składam szczerą samokrytykę ops:
                            Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                            6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                            Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 11002
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez nikos
                              A co do przerobienia na stale 4x4 to chętnie bym dorwał taki sterownik, gdzie manualnie można sobie to regulować - to jak będzie wie ktoś coś o takim rozwiązaniu?
                              mam założone wyłączenie 4x4 (po prostu chamskie odłączanie napięcia od sterownika)

                              sterowanie płynne-ręczne? , hm z tym gorzej - myślę nad tym :diabelski_usmiech
                              * albo trzeba by sterować poprzez CAN podając informacje do sterownika Haldexu zafałszowane
                              * albo wysterowywać silnik pompy oleju Haldexa ręcznie, odłączając chwilowo sterowanie z haldexu

                              moje przemyślenia nad drugim rozwiązaniem:
                              zakładam, że sterowanie silnika DC jest PWM'em, więc trzeba się podpiąć do wtyczki pompy,
                              sprawdzić jakie są przebiegi zasilania pompy, przy normalnej jeździe i przy załączonym haldexie na maxa (na rolkach? )
                              wykonać generator regulowany przebiegu PWM z pomierzonym zakresem
                              wykonać układ przełączający zasilanie pompy i wszytko okablować

                              takie proste zabawy :szeroki_usmiech

                              chyba w Mastersie ktoś miał tak w ibizie?


                              a tak na marginesie, to kłócicie się w tym wątku nie wiadomo o co i po co
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • marbab
                                RS
                                • 2009
                                • 4713
                                • Fiat
                                • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                #40
                                krzynol, takie spiecie na stale to na dluzsza mete zguba dla haldexa bez chlodnicy oleju :?
                                Marek



                                Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                Komentarz

                                • Tony065
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2487
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                  #41
                                  oj tam, oj tam, od razu kłócicie... autor tematu chciał wiedzieć czy przerobienie ośki na 4x4 Haldex jest możliwe w OI. jest to możliwe, ale dość kosztowne i raczej lepiej poszukać takiej wersji, niż tak dłubać przy aucie. zdaje się, że z Tobą, krzynol, gadałem na spocie w 3city, jak byłem "na występach gościnnych" w zeszłym miesiącu, o takim projekcie. można, wszystko można, tylko jakim kosztem? jest jeszcze kwestia takiej przebudowy, co na to przepisy? ale zaraz ktoś mnie zgasi, że każde badanie techniczne da się "załatwić" i każdą przeróbkę da się zalegalizować.
                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                  Antek

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 11002
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez marbab
                                    krzynol, takie spiecie na stale to na dluzsza mete zguba dla haldexa bez chlodnicy oleju
                                    jakie spięcie? ja nic nie spinam, podaję pewne rozwiązanie
                                    wbicie wstecznego, przy 100km/h też nie jest zdrowe, a da się
                                    dla mądrych ludzi są pewne rzeczy
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • pinder_m
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 72

                                      #43
                                      Jeśli chcecie mieć doktorat z Haldexa, to polecam temat opisany na forum
                                      Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


                                      Dokładnie taki Haldex jest zamontowany w Octaviach 1.8T ARX.

                                      Sam haldex wraz z mechaniczną część sterownika jest bardzo prosty w budowie.
                                      Problemy są gównie z elektroniką sterownika (nowy sterownik w ASO kosztuje około 4000 zł).

                                      Ktoś wcześniej napisał, że Haldex zaczyna działać gdy przednie koła tracą przyczepność.
                                      Cóż, właśnie cała zabawa polega na tym by (oczywiście w sprzyjających warunkach) załączyć tył, nim przednie koła stracą przyczepność. Haldex to potrafi.

                                      Haldex + ABS + ESP + ASR i można w zimowych warunkach spokojnie jechać, skręcać, zatrzymywać się i ruszać.

                                      Jeździć bokiem nie próbowałem i nie polecam.

                                      Haldex największą przyjemność sprawia przy ruszaniu.
                                      Stromy podjazd, kopny śnieg o konsystencji kaszy. Zatrzymujesz się bo musiałeś ustąpić pierwszeństwa przejazdu. Jest stromo, zbyt stromo. Kto tak zaprojektował drogę?
                                      Wcześniej przy takiej akcji, cofałeś się 30 m i ponownie próbowałeś podjeżdżać.
                                      Teraz, włączasz pierwszy bieg, puszczasz sprzęgło. Delikatne chrupniecie pompy ABS informuje, że zadziałał ASR, drogowcy znowu nie posypali.
                                      Samochód lekko rusza pod górę. Skręcając i wychodząc z zakrętu, trochę dociskasz gaz, tak dla zabawy.
                                      Tył auta delikatnie zanosi. Błyśniecie trójkątnej kontrolki wskazuje że drażnisz ESP :lol:

                                      Komentarz

                                      • phoneman
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 3374
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #44
                                        pinder_m, Czekałem kiedy się odezwiesz :P
                                        .

                                        Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                        Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                        Komentarz

                                        • pinder_m
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 72

                                          #45
                                          Zamieszczone przez phoneman
                                          pinder_m, Czekałem kiedy się odezwiesz :P
                                          Nie mogłem się powstrzymać :wink:

                                          Komentarz

                                          • ces
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 112

                                            #46
                                            pinder_m nie wiem co wprowadziłeś nowego swoim postem ? wyjaśniłeś zasadę działania napędu w Haldex którego masz w O1 ARX.
                                            Ciesze sie ze masz 4x4 ale głownie chodzi o to czy warto, czy opłaca sie dokładać taki napęd do zwykłej 1 osiówki.
                                            Da się, części nie są drogie, tylko kto się tego podejmie i czy ma się dostęp do kogoś kto ogarnie to mechanicznie oraz elektronicznie.

                                            Komentarz

                                            • Tony065
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2487
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                              #47
                                              ces, największe problem to podłoga w aucie, bo w zasadzie to trzeba by wybebeszyć cały środek i pół dupy przespawać pod Haldexa, bo mocowania są inne. fakt, że jest to wykonalne, bo "nie takie potwory ze szwagrem powalaliśmy", ale po co?? no chyba, że ktoś ma wiedzę, sprzęt, miejsce i czas na takie "druciarstwo".
                                              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                              @ by Tune-up Gdańsk
                                              TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                              Antek

                                              Komentarz

                                              • Udesky
                                                RS
                                                • 2007
                                                • 1692
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Tony065
                                                największe problem to podłoga w aucie, bo w zasadzie to trzeba by wybebeszyć cały środek i pół dupy przespawać pod Haldexa, bo mocowania są inne.
                                                Obok przespawania podłogi i zakupu wału z bajerami, trzeba mieć na uwadze, że O1 4x4 ma z tyłu wielowahacz, a więc trzeba zmienić tylne zawieszenie.
                                                Taniej sprzedać O1 dołożyć to co miało by być na swap haldexa i kupić A4 1.9TDI Quatro.
                                                W Polsce nie ma kryzysu.
                                                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                                Komentarz

                                                • ces
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 112

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Tony065
                                                  ces, największe problem to podłoga w aucie, bo w zasadzie to trzeba by wybebeszyć cały środek i pół dupy przespawać pod Haldexa, bo mocowania są inne. fakt, że jest to wykonalne, bo "nie takie potwory ze szwagrem powalaliśmy", ale po co?? no chyba, że ktoś ma wiedzę, sprzęt, miejsce i czas na takie "druciarstwo".
                                                  Roboty jest sporo. Co do podłogi fakt zupełnie nie pasuje tylnia cześć, prosta metoda kontowa wyciąć i wspawać ćwiartkę z wybraka lub płaską podłogę. Jedynie co pasuje to miejsce na wał.

                                                  Komentarz

                                                  • Tony065
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 2487
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Udesky
                                                    ...
                                                    Taniej sprzedać O1 dołożyć to co miało by być na swap haldexa i kupić A4 1.9TDI Quatro...
                                                    albo poszukać OI 1.9TDI ATD HB 4x4. był taki model w ofercie, niedużo ich, ale jednak. rozkminiałem ten temat jakiś czas temu i dałem sobie spokój, bo łatwiej by było auto zmienić, niż bawić się w taki swap.
                                                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                    @ by Tune-up Gdańsk
                                                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                    Antek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...